PREDSTAVLJAMO USPEŠNE KOMPANIJE   Braineering IT Solutions d.o.o.

Domaća pamet na (s)ceni

braineering logo

Svaki uspeh plod je čitavog niza okolnosti. Zajednički imenitelj za sve dobre kompanije jeste – rad, upornost i vizija. A sve te osobine poseduju Nemanja Cvetkov i Nikola Selak iz firme „Braineering“, pa su sa pravom uvršteni među najbolje preduzetnike za 2019. godinu.

Kompanija “Braineering IT Solutions d.o.o.” osnovana 2015. godine je isporučilac IT rešenja u oblastima dana centar infrastruktura i drugih modernih tehnologija i u smislu isporuke opreme i pružanju usluga implementacije, obučavanja i konsaltinga. Braineering tim specijalizovan je na poljima dizajniranja, implementacije i održavanja IT infrastruktura u kompanijama svih veličina i privrednih oblasti, u Srbiji i u inostranstvu. Poseban fokus danas kompanija ima na infrastukturama najnovijih generacija, naprednim upravljanjem podacima i sistemima za bezbednost i kontinuitet poslovanja, kao i ostalim „cutting – egde“ tehnologijama poput veštačke inteligencije, mašinskog učenja i „high performance computing“.

Osnivači i vlasnici kompanije „Braineering“, Nemanja Cvetkov i Nikola Selak, od početka samostalnog poslovanja pokušavaju da naprave svoj proizvod koji bi pokrio široko svetsko tržište, što bi ovu kompaniju podiglo na viši nivo i stvorilo posao koji je okrenut ka njima. U razgovoru za „Net Magazin“, ovi uspešni preduzetnici otkrivaju svoju poslovnu filozofiju, koja im je omogućila da se uzdignu na visoku stepenicu razvoja u delokrugu biznisa kojim se bave.

*  Kompanija “Braineering IT Solutions” izgradila je zavidnu reputaciju. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

-Bez obzira što je put bio težak ponosni smo na to što, uprkos tome što smo odabrali „put kojim se ređe ide“, odnosno teži put u IT industriji, ipak možemo da se pohvalimo da naša kompanija ove godine slavi pet godina svog postojanja. To nisu bilo kakvih pet godina, već pet godina uspešnog rasta i širenja kompanije, sada već i na internacionalno tržište. „Braineering“ je krajem prethodne godine otvorio regionalni centar u Ujedinjenim arapskim emiratima, tačnije u Dubaiju, i postao prva srpska kompanija koja je otvorila svoje predstavništvo u toj zemlji posle uspostavljanja saradnje između Privredne komore Srbije i Dubaija. Posao u Dubaiju se razvija, kao i u Srbiji, zahvaljujući odličnim inženjerima i drugim zaposlenima u našoj kompaniji, koji su naš najvažniji resurs, i na koje smo veoma ponosni – ističu Nemanja Cvetkov i Nikola Selak.

*Profesionalizam je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

-Teško je reći da postoji jedinstvena formula uspeha, mislimo da sve zavisi od slučaja i tipa posla kojim se neko bavi, zato što različiti poslovi i različita tržišta imaju različite izazove. Što se tiče našeg posla, naših tržišta i naših izazova, oni se uglavnom svode na kompleksnost i dinamičnost. Svet informacionih tehnologija, često bajkovito prikazan, zapravo je jako kompleksan i zahteva spremnost na veliku posvećenost i volju za konstantnim i dugogodišnjim učenjem i usavršavanjem. Sa druge strane, konstantne promene na tržištu i ubrzani razvoj tehnologija primoravaju vas da se brzo menjate i brzo učite nove stvari, kao i da se brzo prilagođavate. Ključ našeg uspeha svakako jeste sposobnost da brzo, ali i veoma stručno i kvalitetno uradimo naš posao, uz bezrezervnu predanost uspehu naših korisnika.

Nemanja Cvetkov Braineering Nikola Selak Braineering

   Nemanja Cvetkov                                                  Nikola Selak

 

* Koji su planovi za budućnost?

-Planovi za budućnost usmereni su ka tome da proširimo bazu naših korisnika, pre svega u Srbiji. Takođe, imamo ozbiljne planove za prodor na tržište Bliskog istoka i Afrike, jer uočavamo potencijal tog tržišta i veliku spremnost naših tamošnjih kolega na saradnju. Pokazalo se da mi i naši sunarodnici prolazimo lakše na tržištu Bliskog istoka nego na tržišta zapadne Evrope, budući da te kompanije favorizuju saradnju sa kompanijama u svojim matičnim državama.

Dugoročniji plan za budućnost je da stvorimo IT proizvod za globalno tržište, i tako prodremo na tržište SAD-a, koje je „Braineering“ već načeo. Prvenstveni motiv za ovakve poduhvate nije zarada, već želja da se pokaže da srpske kompanije imaju znanje i sposobnost da postanu ozbiljne svetske kompanije i brendovi.

* Po izboru kompanije „Ernst & Young" (EY) izabrani ste među kandidate za preduzetnika godine 2019. Šta za Vas znači ovo priznanje?

-Svakako pozitivno gledamo na priznanje koje nam je ukazano od strane EY, i drago nam je što smo prepoznati u očima javnosti kao mlada i perspektivna kompanija. Ipak, priznanja ove vrste su za nas sekundarna, dok su primarna priznanja ona koja dobijamo od naših klijenata, za inteligentna rešenja i inovativne tehnologije koje želimo da razvijemo i implementiramo. Najveće priznanje koje želimo da dobijemo je zapravo to da budemo prepoznati kao kompanija koja doprinosi razvoju čitavog čovečanstava, stvaranjem inovativnih tehnologija i rešenja koja olakšavaju i unapređuju poslovanje naših korisnika i svakog pojedinca, a ne samo kao kompanija koja mnogo zarađuje i dobija elitna i prestižna priznanja.

* Preduzetnici u našoj zemlji se suočavaju sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Ovo je priča koju su mnogi već više puta ispričali, i problem naravno leži u tome što je okruženje izrazito nepovoljno za razvoj domaćih firmi u bilo kojoj industriji, jer se strane kompanije sistemski više stimulišu – od zemljišta do zapošljavanja, dok domaće nemaju ovakav tip sistemske podrške. Jasno je da strane firme imaju veći kapital i brže ga obrću, brže zapošljavaju ljude, ali u tako neravnopravnim uslovima koji se nameću domaćim privrednicima, oni su u startu onemogućeni da rastu brže, održivije i da dostižu više domete. Dodatnu poteškoću pravi tržište rada na kojem su se pojavile strane kompanije koje mogu da pruže mnogo bolje plate i uslove rada nego domaća preduzeća bez spoljnog finansiranja, ali isto tako i odliv mozgova čini ozbiljnu pretnju u budućnosti. Ipak, ne treba biti previše pesimističan, očekujemo promene u ovim oblastima, već postoje određene inicijative na ovu temu, kao što je inicijativa „Digitalna Srbija“, čiji smo novi član i gde ćemo moći da učestvujemo u reformi visokog školstva, u digitalnoj transformaciji države, kao i na regulativama u ovim oblastima.

* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnici?

-Poručili bismo da je to, na prvom mestu, pravi put, na drugom mestu, to je veoma težak put. Pravi put je pre svega zbog toga što je našoj zemlji potreban veći broj preduzetnika koji bi ojačali ekonomiju naše zemlje i omogućili joj što brži i održiviji razvoj, kao i imidž u svetu. Težak je zato što je nesiguran, podrazumeva dosta rizika, stresa i požrtvovanja, ali teškog puta se ne treba bojati, sreća je uvek saveznik hrabrih. Ukoliko su ti hrabri ljudi još uz to i vredni, radni, kreativni, a u isto vreme i odgovorni, nemaju čega da se boje, jer upravo takvi uspevaju u teškom, ali i lepom i izazovnom preduzetničkom pozivu – zaključuju Nemanja Cvetkov i Nikola Selak u razgovoru za „Net Magazin“.

(09.03.2020)