KOMPANIJA „UNILEVER“ SA SVOJIM BRENDOM CIF SPROVODI AKCIJU ČIŠĆENJA SPOMENIKA KULTURE 


Za lepše lice Srbije
 
Želimo da istaknemo važnost održavanja čistoće i kontinuirane brige za umetničke radove koji predstavljaju sećanje na neke od najznačajnijih istorijskih perioda u našoj zemlji, kao i na značajne istorijske ličnosti – ističe Ljubomir Milošević, direktor Unilever Beograd d.o.o
 
Spomenici kulture u gradovima Srbije su javno dobro, koje treba da štitimo. Zato su dobro došle akcije koje mogu da doprinesu njihovom lepšem izgledu, a jedna od takvih akcija zove se „CIF ČISTI SRBIJU“. Proizvodi brenda CIF, iza kojeg stoji kompanija „Unilever“, veoma su efikasni kada je u pitanju čišćenje i održavanje higijene, pa će oni i ove, kao i prošle godine, čistiti naslage čađi, grafite, masne naslage i ostale nataložene nečistoće sa spomenika širom Srbije. Ovogodišnja akcija „CIF ČISTI SRBIJU“ startovala je 17. marta u Kragujevcu, gde je očišćen spomenik Vuku Karadžiću koji je ponovo zablistao punim sjajem. 
 
O ovoj akciji koja je od velike koristi za naše građane razgovarali smo sa gospodinom Ljubomirom Miloševićem, direktorom kompanije Unilever Beograd d..o.o
 
* Kako se rodila ideja za pokretanje akcije „CIF ČISTI SRBIJU“?
 
-Društveno odgovorne aktivnosti su sastavni deo poslovanja kompanije Unilever, a saradnja sa lokalnom zajednicom je jedan od najboljih načina da se doprinese njenom razvoju – istakao je gospodin Milošević i nastavio:
 
-Naša kompanija na globalnom nivou, ali i u svim zemljama u kojima je prisutna, neprekidno pronalazi odgovarajući način da unapredi saradnju sa građanima i pomogne lokalnoj zajednici. Ideja za akciju „Cif čisti Srbiju“ nastala je tako što smo želeli da pokažemo da naš brend Cif nije efikasan samo u domaćinstvu, već i na površinama pored kojih prolazimo svaki dan hodajući gradom. Tokom 2014. godine pokrenuli smo akciju čišćenja spomenika i podzemnih prolaza koji su primer površine koju Cif sa lakoćom može da očisti. Nakon veoma pozitivnih reakcija, ove godine želeli smo celu stvar da podignemo na viši nivo i akciju posvetili čišćenju spomenika kulture, čime smo želeli sa jedne strane da pomognemo lokalnoj zajednici u njihovom održavanju, a sa druge strane da istaknemo važnost očuvanja i posvećenosti istorijskim vrednostima naše zemlje. Uspešnost kampanje čišćenja spomenika rezultirala je nastavkom akcije i u 2015. godini kada planiramo da očistimo dvostruko više spomenika nego prošle godine.  
 
Ljubomir Milosevic 1       
 
* Na koji način će biti praćeni efekti ove kampanje?
 
-Kada govorimo o kampanji „Cif čisti Srbiju“ moramo na prvom mestu da govorimo o vrednostima koje ona želi da istakne. Treba pre svega da imamo u vidu važnost održavanja čistoće i kontinuirane brige za umetničke radove koji predstavljaju sećanje na neke od najznačajnijih istorijskih perioda u našoj zemlji, kao i na značajne istorijske ličnosti i da kroz tu prizmu posmatramo i efekte kampanje. Što više ljudi obrati pažnju na neki od spomenika i razume njegovu vrednost, to će naša kampanja imati bolji rezultat. Na žalost nećemo imati tačan podatak o tome, ali s obzirom da nam stižu pozitivni komentari od ljudi iz svih gradova u kojima sprovodimo akciju, već sada je možemo smatrati veoma uspešnom.
 
* Zašto u Srbiji ne postoji dovoljna svest o potrebi negovanja čistoće i higijene na javnim prostorima?

-Ako bih hteo da se našalim, rekao bih da podaci o prodaji naših proizvoda za čišćenje uopšte ne ukazuju na to da ne postoji svest o čistoći. Prodaja je odlična, što znači da ljudi vole kada su njihovi domovi čisti i uredni. Međutim, mi ovom kampanjom želimo da ih podsetimo da se naš život ne odvija samo u kući ili stanu već u velikoj meri i na ulicama naših gradova. Kao što čistoća nekog stana govori o njegovom vlasniku, tako i čistoća grada govori o njegovim građanima. Akcija „Cif čisti Srbiju“ želi da ukaže na činjenicu da svi zajedno treba da uložimo mali napor da grad u kome živimo izgleda čistije i lepše.   
 
* Niko ne može toliko da očisti, koliko neodgovorni pojedinci mogu da naruže. Imajući to u vidu, da li smatrate da država treba aktivnije da se uključi u projekte čišćenja i očuvanja čistoće?
 
-Projekti koji doprinose očuvanju čistoće i higijene uvek su dobrodošli, bez obzira da li ih inicira država, neka kompanija ili pojedinac. Važno je da svi zajedno i država i kompanije i sami građani budu svesni da tako doprinosimo čistijoj i uređenijoj sredini. Međutim, država i lokalna zajednica često ne mogu da obezbede dovoljno sredstava za održavanje i čišćenje svega onoga što je planirano i to je prostor koji treba da popune kompanije kao što je naša, ali i svi pojedinci koji mogu da pomognu. Mi smo veoma ponosni na kampanju „Cif čisti Srbiju“, jer ne samo da uređujemo jedan značajan deo kulture u gradovima širom Srbije, nego smo uspeli da ujedinimo i lokalnu samoupravu i građane i okupimo ih oko zajedničkog cilja. Zato koristim ovu priliku da pozovem sve građane da budu naši partneri i promoteri poruka o značaju higijene i čistoće, a posebno kulturnih i istorijskih vrednosti svojih gradova.  
 
* „Unilever“ je globalni lider u svojoj oblasti. Kakvi su planovi razvoja za budućnost Vaše kompanije ovde u Srbiji?
 
-Kompanija Unilever je jedan od ključnih faktora na tržištu robe široke potrošnje i u prethodnih nešto manje od 20 godina koliko poslujemo u Srbiji imamo samo pozitivan trend rasta. Svi zaposleni u kompaniji neprekidno rade na tome da budemo još bolji i da naši brendovi budu još bolje pozicionirani na tržištu i kod potrošača. Tržište Srbije nam je veoma važno i ostaćemo posvećeni tome da očuvamo našu lidersku poziciju i u budućnosti – zaključio je Ljubomir Milošević.
 
(27.03.2015)