IZDAVAČKA KUĆA „URBAN READS“ 

 
Strast i posvećenost čitaocu
 
Ko se ne boji rada, njemu je lako i kada je teško. Sa tom devizom, Jasmina Marković Karović stupila je na trnovitu stazu preduzetništva. Nakon deset uspešnih godina rada u marketingu, osvojenih nagrada i zadovoljnih klijenata odlučila je da osmisli svoj brend, prateći svoju želju da bude sam svoj gazda. Početak novog poslovnog puta desio se 2013. godine, kada se rađa izdavačka kuća „Urban Reads“ doo
 
JasminaMarkovicKarovic
 
•„Urban Reads“ je najmlađi, ali i najbrže rastući izdavač na prostoru Srbije. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?
 
-Najviše se ponosim na odnos koji smo izgradili sa čitaocima. Iako je to i bila početna ideja, da se posao temelji na razmeni iskustava s krajnjim konzumentom i da se pažljivo osluškuju njihova zapažanja i utisci, odnos koji ovog trenutka imamo je prevazišao sva očekivanja. Doduše, iza njega stoji mnogo izdvojenog vremena, što u vidu poštovanja njihovih predloga oko novih naslova, što revnosnih odgovora na postavljena pitanja – kaže Jasmina.    
 
•Koja je formula uspeha i kakvi su planovi za budućnost?
 
-Ne bih umela da odgovorim na pitanje o formuli uspeha, a da ne pomenem strast i ljubav prema grani u kojoj poslujete. Ja svakako ne bih uspela da ne gajim ovoliko interesovanje prema fenomenu zvanom „digitalna era“, ali i da nisam strastveni čitalac i ljubitelj knjige/stripa/filma. Što se tiče planova, mi ih ne pravimo na duže staze. Pošto nam se poslovanje temelji na svakodnevnom osluškivanju tržišta, gledamo da budemo spremni za sve što eventualno može da nas sačeka iza ćoška. Za sada svakako ne odustajemo od žanra s kojim smo startovali, a da li će se to menjati u budućnosti, zavisi od interesovanja. Za sada je najveći san koji imamo – sopstveno prodajno mesto u Beogradu.
 
•Šta za Vas lično znači nominacija za nagradu “Cvet uspeha za ženu zmaja” Udruženja poslovnih žena Srbije?
 
-Meni je ona prvenstveno otvorila oči o načinu na koje Udruženje poslovnih žena posluje. Ta nagrada je simbol ženske podrške i predstavlja vrstu zajedništva za koju mnogi smatraju da ne postoji, da je izumrlo. Osim toga, ne može da ne prija i ne podstakne kada neko sa strane prepozna vaš trud i uspeh, pogotovo kada je taj neko zapravo grupa žena koje su i same uspešne preduzetnice na koje se sve ostale ugledamo. 
 
•Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje malih privatnih preduzeća?
 
-Ja se trudim da se ne opterećujem stvarima na koje ne mogu da utičem. Gledam da redovno izmirujem svoje obaveze i da manje razmišljam o tome kako da se uslovi poboljšaju, a više o tome kako da oživim tržište time što ću stvarati nove niše i nove čitaoce. Poslovna klima nikada nikome neće odgovarati u potpunosti, a suština preduzetništva i jeste u tome da se oružjem koje sami osmislimo borimo protiv problema na tržištu koji nam predstavljaju naizgled nepromostive prepreke. 
 
•Šta biste poručili ženama koje se odluče da uplove u vode preduzetništva?
 
-Pre svega, da treba da veruju da se rizici u koje se uleće punog srca uglavnom isplate. Pored toga, poručila bih im da se drže jedne drugih, i da se učlane u Udruženje poslovnih žena Srbije. Mi žene toliko toga imamo da damo, i krajnje je vreme da se to oseti i u privredi naše zemlje – zaključuje Jasmina Marković Karović.
 
(24.11.2015)
 
UrbanReads