PREDSTAVLJAMO USPEŠNE PREDUZETNIKE ZORAN RAŠIĆ (Ralex d.o.o.)
Kvalitetom i trudom do reputacije
Nominacija za naj - preduzetnika 2017. godine u izboru kompanije Ernst & Young (EY) je veliko i dovoljno priznanje za dosadašnji rad i način rada
Kompanija Ralex d.o.o. izgradila je zavidnu reputaciju. Osnivanju ove firme prethodilo je uspešno poslovanje male porodične radionice, iz koje je daljim razvojem došlo do osnivanja nove kompanije.
Svoje poslovanje, kompanija Ralex započela je proizvodnjom svih vrsta čeličnih konstrukcija, da bi već 1995. godine obogatila svoju delatnost ulaskom u oblast vizuelnih komunikacija i reklama – otpočeta je proizvodnja elemenata za marketinško predstavljanje, svetlećih rekama i brendiranje enterijera i eksterijera.
Direktor ove uspešne firme Zoran Rašić ljubazno se odazvao našoj molbi za intervju, koji ima i jedan lep povod – naš sagovornik je nominovan za naj – preduzetnika 2017. godine u izboru kompanije Ernst & Young (EY).
-Na sreću, u Srbiji danas postoji dosta uspešnih preduzetnika pa je i konkurencija velika i to je sve pozitivno za pravi izbor najboljeg među nama. Sama nominacija za preduzetnika godine je veliko i dovoljno priznanje za dosadašnji rad i način rada – kaže gospodin Rašić.
* Na čelu ste jedne uzorne srpske kompanije. Kada se sada osvrnete na put koji ste prešli, šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?
-Teško je iz dosadašnjeg dugogodišnjeg poslovanja izdvojiti ono čime se najviše ponosimo. To bi najpre mogle objasniti reči naših saradnika kada vide neki objekat, reklamu ili slično "OVO JE SIGURNO RADIO RALEX". Takav način prepoznavanja kvaliteta je potpuna satisfakcija koju čovek - preduzetnik treba.
* Ističete se kvalitetom i profesionalizmom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
-Ukoliko postoji formula za uspešno poslovanje, onda je to, pre svega, istrajnost i doslednost ideji o odgovornom i profesionalnom načinu poslovanja. Pored toga, kvalitet usluga i proizvoda zavisi od materijala i mašina ali i od odnosa zaposlenih prema poslu i firmi. Zato je vrlo bitno naći način za motivaciju svih zaposlenih za njihovu odgovornost prema radu i odanost firmi.
* Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
-Nažalost, u našoj sredini još uvek se reč "privatnik" ili "preduzetnik" koristi više pogrdno nego sa uvažavanjem. Trenutna poslovna klima za preduzetnike je neuporedivo bolja od one pre 20, 15 ili 10 godina, ali je potrebno raščistiti sa recidivima iz prošlosti. Za pravednije i bolje uslove poslovanja potrebno je izjednačavanje odnosa države prema domaćim privatnim firmama i odnosa prema državno društvenim, kao i odnosa prema stranim privatnim kompanijama.
* Šta biste poručili mladim ljudima koje se odluče da postanu preduzetnici?
-Svim mladim i budućim privrednicima preporučio bih da je, za početak, pored dobre ideje neophodan i dobar tim za sprovođenje ideje. Uvek birajte pozitivne ljude, umerene opti-miste za vaše saradnike i najvažnije od svega je ne zanemariti porodicu. Porodica je osnova odakle se crpi energija za sve poslovne ideje i rešavanje problema, a svaki uspeh bez porodice vremenom će izgubiti smisao – zaključuje gospodin Rašić u razgovoru za Net Magazin.
(05.02.2018)