KOMPANIJA STIHL - PRIMER USPEŠNOG POSLOVANJA
Osam decenija tradicije i kvaliteta
Nemačka kompanija za proizvodnju motornih testera i uređaja za košenje trave – STIHL, pre nepunih godinu dana otvorila je predstavništvo u Srbiji. Osim poslova u našoj zemlji, ova kompanija iz Srbije rukovodi prodajnim i servisnim aktivnostima i u Crnoj Gori. Time se partnerima i krajnjim kupcima obezbeđuje konstantna dostupnost proizvoda koje ova kompanija nudi, kao i kompletna postprodajna usluga kroz kvalitetnu servisnu mrežu. O iskustvima kompanije STIHL na našem tržištu i poslovnim planovima razgovarali smo sa direktorom Dijanom Peškir.
* Kakvi su dosadašnji utisci o poslovnoj klimi u Srbiji i potencijalima za ostvarivanje strateških ciljeva kompanije ?
-Ljudi u našoj zemlji vrlo dobro prepoznaju kvalitet i pozitivno su odreagovali ne samo na naš brend i proizvode, već i na kvalitet usluge koji mogu da nađu u našim specijalizovanim prodavnicama. Mi se kao kompanija susrećemo sa svim onim poteškoćama sa kojima žive naši krajnji kupci, neizvesna budućnost je jedna od najvažnijih, ali uz mnogo rada svaki izazov se pretvori u uspeh – ističe naša sagovornica.
* STIHL je prepoznatljiv brend sa dugom tradicijom. Koji su planovi razvoja ove renomirane kompanije na području Srbije u narednom periodu ?
-Mi smo, pre svega, dolaskom u Srbiju želeli da približimo građanima širinu i cenovnu dostupnost našeg asortimana. Konstantnim ulaganjem u razvoj naše prodajne mreže želimo da svakom potencijalnom kupcu, gde god se on u Srbiji nalazi, pružimo kompletnu uslugu u prijatnom ambijentu naših specijalizovanih prodavnica, od pravog saveta, obuke kako se mašine koriste pa do brzog i kvalitetnog servisa svih mašina.

Dijana Peškir
* Srbija je otpočela pregovore o pristupanju Evropskoj Uniji. Da li očekujete da će se približavanje naše zemlje zajednici evropskih naroda odraziti i na poslovanje kompanije STIHL u Srbiji ?
-Celokupan put ka Evropskoj Uniji je put pozitivnih sistemskih promena koji poslovanje svake ozbiljne kompanije čini lakšim i jednostavnijim, a izvesna budućnost jedne zemlje najbolja je preporuka za sva nova ulaganja. Svaki boljitak u nasoj zemlji znači i nov potencijal za razvoj naše kompanije.
* Da li smatrate da će primer kompanije STIHL i Vaša iskustva na tržištu Srbije motivisati i ostale nemačke investitore da ulažu u poslovne projekte u našoj zemlji ?
-Mislim da naš primer i primer drugih kompanija koje uspešno posluju u Srbiji mogu da utiču na pojedine investitore, ali verujem da bi donošenje niza kvalitetnih zakona, na koje se čeka godinama, imalo jos veći uticaj na ovu vrstu projekata.
* Kompanija STIHL je prijatelj manifestacije „Poljo Fest“ u Novom Bečeju. Kakve efekte očekujete od ove mlade i pesrpektivne manifestacije ?
-Osnovni moto osnivača kompanije STIHL gospodina Andreasa Stihl-a bio je „pomoći ljudima u radu u i sa prirodom“. Ova ideja nas vodi već više od 80 godina i u manifestaciji „Poljo Fest“ vidimo istu želju, da se razmenom znanja i iskustava pomogne poljoprivrednicima iz svih krajeva Vojvodine – zaključila je gospođa Peškir u razgovoru za „Net Magazin“.
(29.07.2014)